Druhý najväčší lodný prepravca na svete Mediterranean Shipping Company (MSC) na Twitteri informoval o výpadku siete v jednom zo svojich dátových centier.
Spoločnosti od piatku nefungujú webové stránky ani online rozhranie pre klientov. Zákazníci sa tak musia spoliehať iba na telefonickú podporu a asistenciu miestnych delegátov.
Ako dočasné bezpečnostné opatrenie technici znefunkčnili všetky servery v napadnutom datacentre v Ženeve. Príčina výpadku doposiaľ nie je známa, avšak spoločnosť nevylúčila možnosť kybernetického útoku.
Podľa Wall Street Journal majú kyberútoky v takýchto prípadoch potenciál ochromiť manažment lodného transportu na dlhé týždne. Stovky plavidiel MSC, ktoré prepravujú zhruba 16 % celosvetového tovaru, by sa tak mohli zaseknúť v prístavoch či blokovať logistické terminály.
Negatívnu skúsenosť s hekermi má aj líder na trhu lodnej prepravy, dánska spoločnosť A.P. Moller-Maersk. Tú v roku 2017 zasiahol agresívny ransomvér NotPetya z Ruska.
Maersk vtedy musel v priebehu pár dní preinštalovať približne 45 000 počítačov a 4 000 serverov. Celkové straty sa v dôsledku útoku vyšplhali na 300 miliónov dolárov.
At this point in time we cannot rule out entirely the possibility of a malware, but we can confirm that our agencies worldwide network is working. And that our local agents support customers for all services as usual.
— MSC Cargo (@MSCCargo) April 10, 2020
(KU)