AVG bude dáta o používateľoch predávať reklamným spoločnostiam

Populárny bezplatný antivírus AVG už nebude úplne bezplatný. Spoločnosť bude údaje o používateľoch predávať reklamným spoločnostiam. Zo ziskov chce platiť ďalší vývoj svojho softvéru.

Bezplatnú verziu antivírusu od spoločnosti AVG čakajú zmeny, po ktorých nebude až taká bezplatná. Spoločnosť sa rozhodla financovať túto verziu svojho produktu veľmi zaujímavým a pre používateľa nepríjemným spôsobom. AVG má v pláne zbierať údaje o používateľovi, jeho návykoch a následne ich predávať reklamným spoločnostiam, ktoré ich využijú na cielenú reklamu. Táto zmena sa dotkne iba neplatenej verzie antivírusu a bude platná od 15. októbra tohto roku.

Spoločnosť uisťuje svojich používateľov o tom, že zber sa dotkne iba „neosobných informácií“, a slúžia výlučne na pokrytie nákladov spojených s prevádzkou softvéru. To však vyvoláva otázku o bezplatnosti softvéru, keďže používateľ zaň platí časťou svojho súkromia.

Zoznam využívaných neosobných informácií zahŕňa:

  • Históriu prehliadania
  • Históriu vyhľadávania
  • Metadáta,
  • Reklamné ID priradené vášmu zariadeniu,
  • Poskytovateľa pripojenia na internet (ISP) alebo poskytovateľa mobilnej siete, ktorá je využívaná na pripojenie k AVG
  • Informácie o ostatných aplikáciách nainštalovaných v zariadení

Všetky osobné informácie, ako sú mená, emailové adresy alebo údaje o kreditných kartách naďalej, ostanú chránené. Viacero z týchto informácií sa nachádza v histórií prehliadania, takže spoločnosť bude nútená ju pred predajom filtrovať. AVG tieto zmeny ochrany súkromia ohlásila na svojom blogu, prostredníctvom ktorého požiadala o spätnú väzbu zo strany používateľov. Tí na to majú mesiac, kým nová politika vstúpi do platnosti.

(MK)