Americký výrobca smart televízií získaval dáta o správaní zákazníkov na internete. Federálna obchodná komisia už spoločnosti Vizio udelila pokutu 2,2 milióna dolárov.
Federálna obchodná komisia oznámila, že smart televízory americkej značky Vizio tajne zbierali dáta o jej zákazníkoch. Firma informácie zbierala pomocou zabudovaného sledovacieho zariadenia. Softvér každú sekundu snímal pixely z obrazovky, posielal ich výrobcovi a ten z databázy filmov, seriálov či reklám zistil, čo presne zákazníci pozerali.
Firma navyše k týmto údajom pripojila aj presné IP adresy a spolu s geografickou polohou ich predávala firmám a organizáciám, ktoré potrebujú údaje o sledovanosti. Takto sa podarilo získať informácie o správaní 11 milónov zákazníkov.
Federálna obchodná komisia Viziu za jeho praktiky udelila pokutu 2,2 milióna dolárov. Firma už s jej zaplatením súhlasila. Vymaže tiež všetky doteraz zozbierané dáta.
Nie je to prvýkrát, čo boli výrobcovia smart televízií obvinení, že špehovali svojich klientov. V roku 2013 spoločnosť LG priznala, že jej televízory neustále zaznamenávali a posielali hlasové záznamy, aj keď to užívatelia v nastaveniach zakázali. V roku 2015 zas vzniklo podozrenie, že aj televízory Samsung nahrávajú rozhovory.
Na základe správania Samsung, LG, Vizio a ostatných spoločností. Odborníci varujú pred pripojením smart televízií k internetu. Radia, že ak zákazník nedokáže žiť bez internetového pripojenia k televízoru, mal by použiť alternatívy – set-top box, herné konzoly alebo sa pripojiť k počítaču.
(MR)