Yahoo utrpelo ďalšiu reputačnú škodu, prezidentka firmy prišla o odmeny a milióny klientov o súkromie.
Posledný februárový deň spoločnosť Yahoo informovala o treťom masívnom narušení bezpečnosti za posledné roky. Útočníci získali s pomocou falošných cookies prístup k účtom užívateľov. Poškodených je až 32 miliónov klientov.
Spoločnosť tvrdí, že tento incident pravdepodobne súvisí s útokom z roku 2014. Vtedy štátom podporovaní hackeri získali prístup k pol miliarde účtov. Vo výročnej správe firmy sa píše, že páchatelia získali prístup k proprietárnemu kódu spoločnosti, vďaka čomu dokázali vytvoriť falošné cookies.
Slovíčko cookies v doslovnom preklade znamená koláčiky či sušienky, ale v reči protokolu http sa tak označuje malé množstvo dát slúžiace na identifikovanie užívateľa. Cookies používate zakaždým, keď kliknete na ikonu zapamätať heslo či zostať prihlásený. Dá sa povedať, že ide o malé digitálne kľúče, vďaka ktorým nemusíte zakaždým nanovo zadávať svoje heslo. Falošné cookies tak umožnili hackerom získať prístup k účtom aj bez jeho znalosti.
V dôsledku celého radu bezpečnostných pochybení sa spoločnosť rozhodla, že výkonnej riaditeľke Marisse Mayerovej nevyplatí odmenu za rok 2016. Mayerová navyše ponúkla, že sa vzdá aj časti príjmu za rok 2017, keďže k únikom došlo počas jej funkčného obdobia.
Incidenty mali na reputáciu spoločnosti Yahoo veľmi nepriaznivý vplyv. Prejavilo sa to aj tým, že spoločnosť Verizon Communications, ktorá chce firmu kúpiť, znížila svoju pôvodnú ponuku o 350 miliónov dolárov na 4,48 miliardy dolárov.
(PP)