Po útoku na indické aerolinky sa hackeri dostali k dátam štyri a pol milióna zákazníkov

Po útoku na indické aerolinky sa hackeri dostali k dátam štyri a pol milióna zákazníkov

Kybernetický útok na servery štátom vlastnenej spoločnosti Air India skončil únikom dát štyri a pol milióna zákazníkov. Ide o ďalší z incidentov, ktoré v krajine podčiarkujú dôležitosť kybernetickej bezpečnosti – a to najmä v kontexte čínskych aktivít. 

Air India odhalila únik zákazníckych dát ešte vo februári tohto roka, bližšie informácie však získala až o mesiac neskôr. Teraz spoločnosť informovala o výsledku ďalšieho vyšetrovania.

Zatiaľ neznámi hackeri získali prístup k účtom registrovaným medzi augustom 2011 a februárom 2021.

Podľa najnovších informácií išlo o osobné údaje ako meno, dátum narodenia, kontaktné údaje či údaje z platobných kariet. Heslá a verifikačné čísla platobných kariet mali ostať uchránené.

Letecké spoločnosti sú pre hackerov lákavým cieľom – ich databázy totiž nesú kvantá osobných a citlivých zákazníckych údajov.

V posledných rokoch podobné incidenty zaznamenali aj prepravcovia British Airways či EasyJet. Prvá menovaná spoločnosť za nedostatočné bezpečnostné opatrenia zaplatila bezprecedentnú pokutu 20 miliónov libier.

Prioritou je národná koordinácia

Ako pripomína server Bloomberg, jednou z väčších otázok súčasnej indickej bezpečnostnej politiky je práve kybernetická bezpečnosť.

Už začiatkom roka sa totiž objavili obvinenia, že za narušením fungovania hlavnej burzy cenných papierov a dodávok elektriny v obchodnom centre krajiny, Bombaji, boli čínske aktivity.

„India premýšľa nad novou národnou stratégiou na posilnenie kybernetickej bezpečnosti v krajine.“

Indický národný koordinátor kybernetickej bezpečnosti Rajesh Pant sa vyjadril, že hlavným cieľom bude dosiahnutie spoločnej reakcie na útok na národnej úrovni.

Zainteresované majú byť ministerstvá vnútra, informačných technológií a obrany a Národné centrum ochrany kritickej informačnej infraštruktúry.


Krištof Remper