Podvodníci použili umelú inteligenciu na ukradnutie peňazí

Podvodníci použili umelú inteligenciu na ukradnutie peňazí

Podarilo sa im napodobniť hlas šéfa materskej spoločnosti, ktorý požadoval vykonať neodkladnú transakciu na subdodávateľov účet. 

Kým na zaužívané druhy sociálneho inžinierstva dnes existujú relatívne efektívne metódy ako nenaletieť útočníkom (napr. antispamovacie filtre, blokovanie podvodných stránok, prevencia), na ochranu pred útokmi simulovaných umelou inteligenciou zatiaľ nie sú efektívne zbrane. A práve o prvom takomto úspešnom útoku v Európe informoval americký denník Wall Street Journal

Umelá inteligencia počas neho napodobnila hlas generálneho riaditeľa nemeckej spoločnosti Euler Hermes. Páchatelia ho využili počas fingovaného telefonátu so šéfom britskej pobočky. Ten si vďaka tomu myslel, že keď od neho hlas v telefóne žiadal neodkladné vyplatenie 220-tisíc eur na účet spoločnosti maďarského subdodávateľa, že sa rozpráva so svojím nadriadeným riaditeľom z Nemecka. Keďže hlas v telefóne mal aj ľahký nemecký prízvuk, šéfovi britskej spoločnosti sa zdal autentický a peniaze prikázal vyplatiť na určený účet. 

Útočník sa pokúšal tento podvod zopakovať ešte dvakrát. Keď však pri treťom pokuse tvrdil, že peniaze ešte nedorazili a telefónny hovor prichádzal z rakúskeho čísla, začal mať riaditeľ britskej pobočky podozrenie a ďalšie peniaze už z Británie neposlal.

Vyšetrovatelia neidentifikovali žiadnych podozrivých. Peniaze z maďarskej banky stihli presunúť do Mexika a iných destinácií.

Bezpečnostní experti už minulosti predpovedali, že pomocou umelej inteligencie budú prebiehať omnoho efektívnejšie a prinesú aj nové druhy útokov. Umelá inteligencia síce dokáže pomáhať nielen vo výskume chorôb alebo uľahčovať život v rôznych oblastiach, ale môže byť zneužitá aj na tvorbu nového škodlivého kódu.

(MO)